ویژگی‌های چیدمان دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی - سازه برتر



ویژگی‌ها و خصوصیات چیدمان دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی

دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی یک نوع طراحی زیباست که در تمام فضاهای داخلی آن نوعی ظرافت، وقار و زیبایی خاصی به چشم می خورد. دکوراسیون ایتالیایی ویلا، اغلب نشان دهنده فرهنگ غنی این کشور است. استفاده از پالت رنگی گرم و هنرهای دستی زیبا که منعکس کننده سبک ایتالیایی می باشند، در دکوراسیون داخلی ایتالیایی به وفور مشاهده می شوند، ولی نباید این طور فکر کنید که ایتالیا در خط مقدم هنر معاصر جایگاهی ندارد. در واقع در هنر امروزی و معاصر از سبک کلاسیک ایتالیا الهام گرفته می شود تا یک طراحی شیک، مدرن و در عین حال تاریخی خلق شود.

در این مقاله ویژگی‌های کلی دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی را برای شما توضیح خواهیم داد، همراه ما باشید.

 

دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی 

دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی چیست؟

سبک دکوراسیون ایتالیایی در بین مردم بسیار پرطرفدار و محبوب است. این نوع سبک نشان دهنده زیبایی، ظرافت، کیفیت و جذابیت است و تمام وسایل مورد استفاده در آن، همگی از با کیفیت‌ترین و بهترین متریال‌ها انتخاب شده اند و جلوه ای با شکوه و بی نظیر دارند. در واقع سبک ایتالیایی سبکی بسیار شیک و موقر برای ساخت ویلا است.

در صورتی که چیدمان وسایل به طور کاملاً حرفه ای انجام گیرد، شاهد یک هماهنگی و هارمونی خاصی بین عناصر دکوراسیون داخلی ویلا خواهیم بود. طراحان و دکوراتورهای ایتالیایی می دانند که چگونه از سابقه تاریخی و هنر زیبای معماری خود در دکوراسیون ویلا بهره مند شوند و دیزاینی بسیار اصیل، با شکوه و لوکس را خلق کنند.

 

 

ویژگی‌های المان‌های مختلف در دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی

در این بخش از سازه برتر خصوصیات منحصر به فرد عناصر مختلف در دکوراسیون ویلا ایتالیایی را ذکر خواهیم کرد:

 

رنگ در سبک ایتالیایی ویلا

ترکیب رنگ طلایی با سفید، یکی از رنگ‌های اشرافی و تجملی است که بسیار چشم نواز و زیبا به نظر می آید. استفاده از این نوع ترکیب در طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی بیشتر از سایر سبک‌ها طرفدار دارد و در سبک کلاسیک مدرن استفاده می شود.

این نوع رنگ در سبک ایتالیایی، شاید برای برخی افراد بیش از حد تزئینی و اغراق‌شده باشد. با این حال، زمانی که این کار به درستی و با دقت انجام شود، لایه‌های طلایی سبک ایتالیایی لایه نهایی با شکوه و لوکس بودن را در فضا به وجود می آورد.

رنگ طلایی در تمام نقاط همچون قاب آینه‌ها و در مبلمان چوبی و کاشی‌ها به شکل منبت‌کاری شده حضور دارد. حتی به کار بردن رگه‌های طلایی در سنگ مرمر، نشان دهنده‌ی علاقه‌ی زیاد به عناصر طلایی در سبک ایتالیایی می باشد.

جای دیگری که رنگ طلایی به وفور استفاده می شود، در لوازم و وسایل تزئینی است. البته در صورتی که این گونه وسایل از مواد با کیفیت هم ساخته شوند، باز هم شما نمی توانید فروشگاهی را بیابید که تمام این وسایل را در خودش داشته باشد.

از این رو به جای این وسایل می توانید از وسایل دست ساز تزئینی که از سنگ، چوب‌ با روکش طلایی، سنگ مرمر و فلز ساخته شده‌اند استفاده کنید. شیشه، کریستال و آینه‌های طلایی نیز نقش خیلی مهمی در طراحی دکوراسیون ویلا ایتالیایی بازی می کنند.

همچنین اگر ویلای شما به سبک کلاسیک ایتالیایی است، می توانید رنگ‌های تیره را نیز برای آن به کار ببرید. به طور معمول کاغذ دیواری کلاسیک رنگی تیره دارد و فرش‌ها قهوه‌ای رنگ و مبلمان چستر است. برای طراحی دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی مدرن نیز سعی کنید از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید.

شما می توانید از لوازم دکوری، گل‌های زینتی و پرده‌های رنگی بر اساس سلیقه خود استفاده کنید و از متدهای جدید برای رسیدن به یک دکوراسیون مدرن بسیار زیبا و جذاب استفاده کنید. در واقع سبک ایتالیایی بسیار ساده و شیک است، چرا که از خاص‌ترین و با کیفیت‌ترین وسایل برای دکوراسیون آن استفاده می شود.

 

دیوار در دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی

دیوار در دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی

طراحی دکوراسیون ایتالیایی، مانند سبک‌های دیگر طراحی دکوراسیون دارای المان‌های خاصی است. برای نمونه گچبری دیوارها باید پر از نقش و نگار و خیلی ظریف باشند. همچنین در صورتی که از کاغذ دیواری استفاده می کنید، طرح‌های آن‌ باید به صورت رسمی و اشرافی و بسیار لوکس باشد. در بعضی از دیوارها نیز می توان از آینه‌کاری‌هایی همراه با نقشه‌های پتینه بهره‌مند شد.

 

نوع کفپوش در ویلا ایتالیایی‌

استفاده از کفپوش‌های گرانیتی در صنعت ساختمان و همچنین سنگ مرمر در این نوع سبک بیشتر به چشم می خورد. در قدیم معمولا طراحی‌های دکوراسیون ایتالیایی بر روی سنگ‌های گران قیمت و مقاوم مانند مرمر انجام می شد، ولی در ویلاهای امروزی سنگ‌های درخشان مرمر نیز استفاده زیادی می شوند. بهره بردن از سنگ کاری‌های به روز و جدید در سرویس بهداشتی ورودی ویلا یا منزل می تواند در افزایش جذابیت و زیبایی ویلای شما موثر باشد.

 

مبلمان در سبک ایتالیایی ویلا

بهترین گزینه برای مبلمان دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی، به کار بردن خود مبلمان ایتالیایی است. مبلمان ایتالیایی دارای ظرافتی خاص با منبت‌کاری زیبا است و مواد خیلی خاصی در طراحی این نوع سبک مبلمان استفاده می شود. مبلمان ایتالیایی در عین ظرافت بسیار شیک و ‌ساده می باشند و در ویلا‌هایی که دارای متراژ بالاتری هستند، جلوه بیشتری دارند.

 

تاثیر نورپردازی در سبک ایتالیایی ویلا

برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک ایتالیایی، نباید هیچ گونه کم و کاستی وجود داشته باشد. در این نوع سبک گاهی اوقات رنگ‌های تیره را به کار می برند، به همین دلیل باید نورپردازی بیشتری نسبت به سبک‌های دیگر داشته باشد. استفاده از آباژورها و لوسترهای لوکس در این سبک کاربرد زیادی دارد و روشنایی ویلا را نیز بیشتر می کند.

 

اکسسوری‌ها و تزئینات لوکس در دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی

در این نوع سبک استفاده درست و مناسب از اکسسوری‌ها در ایجاد جذابیت بصری تاثیرگذار است. در واقع اشکال تاریخی، مجسمه‌های هنری، آینه‌ها و کریستال‌ها نقش خیلی پررنگی در سبک ایتالیایی دارند. به طور کلی طراحی ویلا به سبک ایتالیایی بسیار پر زرق و برق است.

 

دکوراسیون فضاهای مختلف ویلا به سبک ایتالیایی

دکوراسیون فضاهای مختلف ویلا به سبک ایتالیایی

در این بخش از سازه برتر نحوه طراحی دکوراسیون فضاهای گوناگون ویلا به سبک ایتالیایی را توضیح می دهیم:

 

طراحی دکوراسیون ایتالیایی اتاق نشیمن

مهمترین بخش فضای داخلی ویلا که سلیقه، ایده و سبک دکوراسیون شما را به نمایش می گذارد، بخش اتاق نشیمن است. چیدمان اتاق نشیمن ویلای شما باید به شکلی بسیار عالی و با توجه به جزئیات زیاد طراحی شود. در طراحی دکوراسیون ایتالیایی نشیمن باید از قسمت سقف تا کف تمام اجزا با نهایت ظرافت و دقت انتخاب شوند.

همچنین همه‌ی المان‌ها باید از با کیفیت‌ترین متریال‌ها ساخته شده باشند. مبلمان ایتالیایی، لوسترهای چند طبقه کریستالی، کفپوش‌های مرمر، آکسسواری‌های نقره و دیوارهایی همراه با گچبری‌های ظریف و پرنقش و نگار، جزو الزاماتی می باشند که باید در اتاق نشیمن رعایت شوند؛ تا یک نشیمن با طراحی باشکوه و ناب ایتالیایی خلق شود.

 

طراحی اتاق خواب دکوراسیون ایتالیایی

طراحی اتاق خواب دکوراسیون ایتالیایی

در طراحی اتاق خواب ویلا به سبک ایتالیایی بهتر است که تخت خواب‌هایی با چوب‌های منبت کاری شده و محکم را به کار برد و همراه با آن از پرده و سایه‌بان نیز استفاده کرد. استفاده صحیح و مناسب از آکسسواری‌ها در افزایش جذابیت و زیبایی بصری این فضا تاثیر زیادی دارد. رنگ طلایی و سفید نیز فضای اتاق خواب را شکیل و جذاب نشان می دهد.

برای دکوراسیون اتاق خواب باید از وسایل تجملاتی برای این سبک استفاده کنید. شما می توانید تخت خواب سلطنتی، آباژور و مبلمان مجلل را با توجه به سلیقه خود برای اتاق خواب انتخاب کنید.

البته توجه داشته باشید که جهت اجرای سبک ایتالیایی بهتر است که اتاق خواب شما فضای کافی برای پیاده سازی این نوع سبک را داشته باشد تا بتوانید به خوبی این سبک را در آن اجرا کنید.

 

طراحی دکوراسیون ایتالیایی آشپزخانه

ایتالیایی‌ها در زمینه‌ی ساخت کابینت‌های فوق العاده محکم، به روز و شیک جزو بهترین‌ها هستند. کابینت‌های سبک ایتالیایی از با کیفیت‌ترین متریال‌ها درست می شوند. ترکیب رنگ‌های زیبا و کیفیت بالای کابینت‌ها می شود که برای استفاده طولانی مدت گزینه‌ی بسیار مناسبی باشند. کفپوش آشپزخانه ایتالیایی نیز بسیار مرغوب و با کیفیت است.

 

طراحی دکوراسیون ایتالیایی حمام و سرویس بهداشتی

ترکیب معماری و هنر در هر مکانی باعث خلق شاهکارهای فوق العاده ای می شود که نظر هر فردی را به خود جذب می کند. استفاده از کاشی‌هایی با طرح‌هایی خاص و سنگ‌های مرمر همراه با رگه‌های زیبا برای فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی، به دکوراسیون داخلی این گونه فضاها زیبایی خارق العاده ای می بخشد.

علاوه بر این میز و آینه ای که در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شوند با آینه و میزهای سرویس بهداشتی در ویلاهای معمولی خیلی تفاوت دارند. در واقع هم در اندازه ای مجلل‌تر و بزرگ‌تر می باشند و هم جنس مرغوب‌تری دارند. بنابراین فضای سرویس بهداشتی نیز باید به اندازه ای باشد که بتوان وسایل زینتی را در آن به راحتی قرار داد.

 

انواع سبک ایتالیایی دکوراسیون ویلا

انواع سبک ایتالیایی دکوراسیون ویلا

سبک ایتالیایی در واقع یکی از انواع سبک های دکوراسیون ویلا است که خود به دو سبک کلاسیک و مدرن تقسیم می شود که در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص می دهیم:

 

سبک ایتالیایی کلاسیک

در دکوراسیون ویلا به سبک کلاسیک ایتالیایی، برای کف از سنگ‌های مرمر و گران که کیفیت خیلی خوبی دارند استفاده می شود.

لوستر‌ها نیز اندازه‌هایی بزرگ دارند که بسیار جلب توجه می کنند. همچنین دیوارها از گچ بری‌های زیبایی برخوردارند که بر روی آن‌ها تابلوهای نفیس نصب شده است. معمولا برای گچ بری دیوار‌ها رنگ‌ طلایی به کار می رود و از نقش و نگارهای تاریخی بر روی گچ بری‌ها استفاده می شود.

یکی دیگر از وسایل مهم برای طراحی دکوراسیون به سبک ایتالیایی عتیقه جات هستند. همچنین در کنار و گوشه فضای داخلی ویلا از مجسمه‌های گران قیمت استفاده می شود. علاوه بر این بهترین مکانی که می توان دکوراسیون ایتالیایی کلاسیک را در عین ظرافت و زیبایی همراه با جزئیات زیاد طراحی و اجرا کرد؛ ویلایی با متراژ بزرگ است، زیرا می توانید جزئیات آن را در ویلاهای بزرگ زیباتر و بهتر اجرا کنید.

 

سبک ایتالیایی مدرن

دکوراسیون ویلا به سبک ایتالیایی مدرن، همان طراحی به صورت تجملاتی و لوکس است که به شکل امروزی است. این مدل معماری به شکلی ساده طراحی می شود، ولی همراه با سادگی بسیار شیک به نظر می رسد. در سبک مدرن ایتالیایی، مبلمان به صورت ساده است و از رنگ‌های روشن برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می شود.

لوسترهای شیشه ای و کریستالی در سبک مدرن ایتالیایی، اندازه‌ی کوچک‌تری نسبت به نوع معماری کلاسیک دارند و در مقایسه با حالت کلاسیک از تزیینات کمتری برخوردارند. برای داشتن دکوراسیون ویلا به شکل مدرن تنها کافی است از وسایل با کیفیت و ساده استفاده کنید.

همچنین در صورتی که ویلایی کوچک دارید، بهتر است سبک ایتالیایی مدرن را در ویلای خود اجرا کنید. این نوع سبک با مینیمال بودن و حداقل گرایی، برای تمام افرادی مناسب است که از دوستداران این سبک می باشند، ولی متراژ ویلای آنها برای اجرای طرح‌های کلاسیک محدود است، ولی در این صورت می توانند سبک مدرن ایتالیایی را در آن اجرا کنند.

 

تفاوت سبک ایتالیایی مدرن و کلاسیک

در سالیان گذشته از طراحی‌هایی که دارای تجملات بودند استفاده بیشتری می شد. ولی امروزه سبک‌های مدرن نیز طرفداران زیادی دارند. سبک ایتالیایی کلاسیک به عنوان نماد اشرافیت و لوکس بودن است و سبک مدرن نیز در عین زیبایی خاصی که دارد به شکلی ظریف و ساده است. از قرن 15 تا به حال سبک ایتالیایی بسیار محبوب و پرطرفدار است. در این سبک از کاشی‌ها و سنگ‌های با کیفیت استفاده می شود که باعث ایجاد یک نتیجه دلنشین و جذاب می شود.

اگر شما نیز طرفدار هر کدام از سبک‌های کلاسیک و مدرن ایتالیایی هستید، تنها کافی است باکیفیت‌ترین و بهترین وسایل را انتخاب کنید و در صورتی که بودجه کافی جهت خرید وسایل لوکس را ندارید، می توانید یک یا دو وسیله را انتخاب کنید و بهترین آن را بخرید. همچنین توصیه می کنیم که از کاشی و سنگ مرمر در ویلا استفاده کنید تا باعث زیباتر شدن آن شوید.

 

 

سخن پایانی

یکی از لوکس‌ترین و بزرگترین سبک‌های طراحی دکوراسیون ویلا، سبک ایتالیایی است. این سبک بسیار محبوب است و نشان‌دهنده‌ی زیبایی، ظرافت و جذابیت است. همچنین همان طور که دراین مقاله به آن اشاره کردیم، سبک ایتالیایی به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم‌بندی می شود و معمولا در ویلا‌هایی که دارای متراژ بزرگتری هستند استفاده می شود و سبک مدرن نیز در ویلاهای کوچک به کار می رود.

در سبک ایتالیایی دکوراسیون ویلا، چیدمان باید لاکچری باشد و وسایل لوکس انتخاب شوند. به همین علت باید تمام وسایل را با دقت انتخاب کنید و همین مورد باعث شده است که این نوع سبک از سبک‌های دیگر دکوراسیون داخلی متمایز شود.

امیدواریم از مطالعه این مقاله رضایت کافی داشته باشید و اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید.